מידע מקיף

על השיטה

איך שיטת אירלן עובדת מבחינה מדעית ?​

עומס חזותי נוצר כתוצאה מפענוח שגוי או לקוי של המוח את אורכי גלי האור הנקלטים באמצעות העיניים.

קושי זה נגרם כתוצאה מצבע אחד או ממספר צבעים בקרן האור המשבשים את התפקוד של מרכז הראייה במוח. מסנני הצבע של שיטת אירלן: שקפים צבעוניים ועדשות משקפיים צבעוניות, מסננים את אורך גלי האור כך שמוח האדם יוכל לעבד בצורה מיטבית ותקינה את המידע החזותי המתקבל.

פיתוח השיטה: Irlen.com​

השיטה פותחה על ידי הגב' הלן אירלן בארה"ב, בשנת 1983 ומאז היא עומדת בראש מכון אירלן הבינלאומי. Irlen.com

הגב' אירלן הינה פסיכולוגית חינוכית, בוגרת אוניברסיטת  Cornel , חוקרת, ומומחית בתחום קשיי התפיסה החזותית, העוסקת בתחום החינוך למעלה מ-40 שנה. בעבר שימשה 15 שנה כפסיכולוגית חינוכית בבתי ספר, ועסקה בטיפול בתחום הלימוד, הילד והמשפחה למעלה מ-30 שנה.

את השיטה פיתחה בעקבות מחקר שעסק בשיטות טיפול בבעיות למידה וקריאה בקרב ילדים ומבוגרים. אחד מהממצאים במחקר העלה שיפור משמעתי ביכולות הקריאה של הנחקרים כאשר חומר הקריאה כוסה בדפים צבעוניים. בעקבות כך, במשך חמש שנים, עסקה הגב' אירלן במחקר ופיתוח השיטה עד ליישומה הנוכחי באמצעות סט של מסנני צבע.

השיטה, ומסנני הצבע נרשמו כפטנט רשום על ידי הגב' אירלן ומכון אירלן הרשמי, והם פועלים מאז להפצת המידע והטיפול ברחבי העולם, על ידי הכשרת מאבחנים במדינות השונות. כל המאבחנים המורשים עוברים הסמכה על ידי נציג רשמי של המכון, ובסופה מקבלים תעודת מאבחן, אותה יש לחדש אחת לחמש שנים.

ביסוס מחקרי​

מחקרים שנעשו מיפו את תהליך זרימת הדם במוח בעת קריאה בקרב אנשים שונים.

הממצאים מראים בברור כי בקרב אנשים הסובלים מעומס חזותי זרימת הדם גבוהה במיוחד, בהשוואה לאנשים שפעולת מוחם תקינה ואינם סובלים מעומס חזותי.

זרימת הדם הגבוהה במוח מצביעה על כך שפעולת הקריאה דורשת מהם אנרגיה רבה מאוד, וכרוכה במאמץ וסיבולת.  לעומת אנשים שפעולת מוחם תקינה ואינם סובלים מעומס חזותי,  אשר תפקודי המוח שלהם רגועים יותר.  כך באופן טבעי, היכולת להתרכז בפעולת הקריאה והבנת הנקרא פשוטים יותר ודורשים פחות מאמץ. 

מיפוי זרימת הדם במוח מראה באופן ברור כי השימוש במסנני הצבע בקרב הסובלים מעומס חזותי עוזר להרגיע את פעילות המוח, ומוריד באופן משמעותי את כמות האנרגיה הנדרשת לפעולת הקריאה, ומכאן גם לרגיעתו של הגוף כולו. המוח חוזר לתפקד באופן תקין.

מיפוי פעילות זרימת הדם במוח, בזמן הקריאה - לקורא הסובל מעומס חזותי, ומשתמש במשקפי אירלן.

מיפוי פעילת זרימת הדם במוח, לקורא הסובל מעומס חזותי.

מיפוי פעילות זרימת הדם במוח, בזמן הקריאה - לקורא אשר אינו סובל מעומס חזותי.

כפתור עובדות
אירלן בעולם

קח שליטה ומלא כעת שאלון עבורך ועבור ילדך

לבעיות אלו יכול להיות פתרון פשוט, טבעי ומיידי.  

ללא תופעות לוואי, ללא צורך בקביעות תורים ארוכים,  ללא תרגולים והשקעה של זמן יקר או עלות גבוהה.